luni, 27 iunie 2011

DRAMATURGIE PENTRU SUFLET

        Pastrez ascuns in sertar clasorul cu coperti negre. Il deschid  odata pe an…atunci cand imi contabilizez viata si cand am curajul sa-mi astern in suflet dorinte. Azi am curajul sa-l deschid, sa matur cu degetele praful de pe amintiri sa sa-mi ordonez iubirile ca pentru un spectacol din deschiderea stagiunii. Spectacolul pe care-l voi privi cuminte de la locul meu si imi voi apluda frenetic inclusiv dezamagirile, pentru ca m-au invatat sa traiesc.

         Voi tresari cand prima iubire va da timid cortina la o parte si ma va privi dulce in ochi. Imi voi criogena amintirea ei pentru ca sufletul meu a simtit atunci pentru prima oara.

         In viata fiecarei femei exista o prima iubire pe care ne chinuim dureros de mult sa o alungam apoi. Dar nu intelegem ca de fapt iubirea in primul rand se simte si apoi se primeste si nu ai de ce sa alungi ceva care ti-a adus primavara in suflet. Am clasat prima iubire cand mi-a transformat primvara in toamna si cand mi s-au uscat toate sentimentele. N-am alergat-o catre iesire  ci doar am oprit-o in loc, drept multumire ca m-a ajutat sa cresc.

         Personajul negativ  e iubirea pentru barbatul care ne-a dezamagit cel mai tare in viata asta. E actrita care zambeste larg publicului, care ne subjuga printr-un monolog plin de subantelesuri , pe care totusi o aplaudam zgomotos cand debuteaza si care ne face sa ne simtim totusi unic spectator, intr-o piesa care se joaca cu casa inchisa. Abia azi pot sa-i urmaresc reprezentatia pana la sfarsit si-i voi putea zambi la final pentru ca stiu ca de fapt aceasta e doar “iubirea de rodaj” care precede iubirii vietii mele.

         Iubirea pentru barbatul incapabil sa ne simta  face doar figuratie. Priveste de acolo de sus si sfredeleste sala cu privirea. Nu vreau sa-mi mint sufletul crezand ca pe mine ma cauta. De fapt si-a dorit aplauzele strainei din capatul salii. Pacat…eu i-as fi trimis trandafiri in cabina…si probabil as fi lasat-o sa-mi deseneze autografe in suflet. ..si da..as fi chemat-o la auditiile pentru rolul principal. Nu o izgoni, pentru ca la un moment dat ti-a antrenat sufletul in cursa pentru rolul vietii tale.

         Iubirea vietii noastre are mereu rolul principal.Numai ca rolul principal il voi distrbui la sfarsit, ca sa pot numara aplauzele . Iubirea vietii tale te face sa zabovesti in fata scenei chiar si dupa ce cortina a cazut.  Si o astepti in zadar pentru ca iubirea vietii tale e doar in sufletul tau, nu pe scena.

        Si azi  voi parasi sala de spetacol inainte de final, pentru ca aplauzele ma ranesc  !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu